…sin too’oop i bøø’øølgen blå 🎶

Jo tak, skal du ha’! Vi kom i den grad på bølgen blå, på dagens snorkeltur. For med en vind der blæser 16 m/s skal det give lidt skumsprøjt og vuggen.

Men for at starte med starten, så blev vi hentet tidligt i morges af Colona Divers bus – udenfor paladsets sikkerhedslåge – og transporteret til båden. Herfra stævnede vi ud, med kurs mod det lyseblå Rødehav (det er selvmodsigende I know 😉), men lyseblåt/turkis er det i alle fald.

Efter en lille times vuggen og – måske – en lille lur, var vi fremme ved første stop. Som altid skal dykkerne i først og derefter os snorklere. I dag var ingen undtagelse. Bortset fra at tempoet var sat gevaldigt ned, fordi 65-ferie igen havde været ude med tilbud (ej, det ved vi faktisk ikke om 65-ferie havde, men det var bestem ikke 4 vårharer der sprang i dykker-baljen!). Og hold kæ.. hvor tog det lang tid før end de havde fået deres dykkerdragter på 🐌

Dét fik kaptajnen (en lille mand på halvanden meter, pakket ind i tykke joggingbukser, dunjakke, halstørklæde og hue) til at mumle lettere grumpy – sådan på afstand – hvad han præcis sagde aner jeg jo ikke. Men jeg kiggede på ham og hviskede “jalla jalla!” (som frit oversat betyder: fart på/kom igang), og med alle sine tre nikotingule tænder grinte den lille man så hjerteligt, så mon ikke jeg havde gættet hvad han havde mumlet? 😉

Da det endelig blev vores tur til at hoppe i bølgen blå, var det en gennemført kold fornøjelse. For udover blæsten allerede havde nedkølet os en del hjalp det kølige vand heller ikke. Og desværre gjorde bølger og et ikke sønderligt spændende rev intet for at rede oplevelsen for os. Så slå bak skipper! vi frøs!

Som altid med Colona Divers serveres der frokost som er tilberedt ombord og det smager himmelsk. Nuvel er det ikke Noma eller Mash – det er tag-selv og det er bare gudegodt! 5⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ til kokken!
Vores frokostpause blev holdt samme sted som vi snorklede og det betød skvulp og vuggen, så glade var vi da halvanden-meter kaptajn startede motorerne og sejlede os videre til næste stop, som viste sig at ligge i mere vindstille omgivelser og her var vandet igen roligt og indbydende.

Så selvom vi egentlig havde besluttet ikke at tage en kold dukkert mere, spændte vi nu maske og snorkel på og smuttede i vores svømmefødder og hoppede i.Godt vi gjorde det! For vi så fuldfede moræner (aaad 🤢), hele 5 bluespottet stingrays, barracuda’er, fisk i alverdens farver – ja selv Nemo kiggede forbi 🐟🐠🐡

Desværre vrimlede stedet også med plastik i vandet, og jeg alene samlede mere end 10 stykker plast op på den ene tur 😢Vel tilbage på båden, var vi efterhånden godt brugte og mætte – både i hoved og i maven 😋 – og halvanden-meter kaptajn satte nu kursen hjemad efter en skøn dag på bølgen blå 💦