Om Egholm-trolden Pil og en salgschef i Skagen

Mine damer og herrer, må jeg præsentere øen i Limfjorden: Egholm 🎉

Kæresten har næsten ikke kunne være i sig selv i dag, for vi skulle over på ØEN i Limfjorden. Øen hedder Egholm og har som sådan intet med kærestens mellemnavn at gøre, men over på øen skulle vi.

Det gøres kun med færge som sejler fra Aalborg til Egholm på sådan ca. 4-5 min.(!!) Med på dagens færge kunne være 96 passagerer og 10 alm. personbiler. Men men men, her kommer vi i vores franske øse som må gå ind under kategorien alm. bil og så dukker der en Massey Ferguson som også skulle med ombord.

Først øsen (naturligvis, man henviser jo ikke en Egholm til 2.pladsen på vej til Egholm 😂😂😂) og så Fergie (hold bøtte det var en stor maskine!) også var der ikke plads til flere biler på den overfart! 🚜

Vel ankommet i solskin på Egholm stoppede vi ind ved Statsbroen for at spise vores medbragte morgenmad til fuglekvidder og lidt læsning om Statsbroens-historie.

Herfra begav vi os på jagt efter en fjern fætter eller nærmere kusine, som vi kun kendte under navnet Pil Tusindtunge. Efter lidt mark- og skovkørsel fandt vi frem til Pil. Hun er mindst lige så fin som sin Københavnske familie der samlet går under navnet De Seks Glemte Kæmper.

Da Pil var fundet og de fornødne billeder og selfies taget vendte kæresten øsen og så gik det over stok og sten tilbage til færgelejet. Her var færgen netop ankommet og det væltede ind med mennesker på øen – godt vi skulle videre nu.

Da alle fire passagerer var ombord på færgen – os i øsen og 2 cyklister – lagde den fra kaj og kæresten vinkede ømt farvel til sin navne-ø.

Efter afskeden og ankomsten til Aalborg, satte vi Kurs mod nord og inden du tror Mikkel Beha er med så stop bare dig selv. Vores destination var Den Tilsandede Kirke, et par kilometer fra Skagen.

Når man kører langvejs-tur, så suser man forbi alverdens huse og gårde med sjove navne eller figurer. I dag var ingen undtagelse. På vej mod kirken, så vi – hvad vi antager kan have været inspiration til Ørkenens Sønner – vi så nemlig Gyllegården – men der var ingen grosserer Pikkerup i nærheden! 🤪 Vi vendte sågar øsen og kørte tilbage, blot for at være helt sikre på, at vi havde set rigtigt😂

Efter en grinetur og mere køretur og en kort gåtur fandt vi kirken. Og ved et kort øjebliks uopmærksomhed fra min side, stak kæresten afsted og op i kirketårnet, mens jeg pænt blev på sandjorden 😉

Efter kirketid – det er jo søndag – kørte vi de sidste kilometer til Skagen og checked-in på vores hotel, få hundrende meter fra havnen. Da bagage m.m. var sat på værelset gik vi ud for at finde en omgang frokost. Valget faldt på en fisketallerken med rejer i forskellige afskygninger og skaldyr – mums filibaba! 😋

Dernæst en lille gåtur i gågaden – hvor vi gud-hjælpe-mig mødte verdensfirmaets salgschef der åbenbart også ferierer på disse breddegrader. Dernæst fik vi trawlet (thi hi) hele havnen igennem og er nu lidt mørbanket, MEN vi skal se Champions League-finalen i aften, som vi (ifølge den rare dame i receptionen) kan cromecaste på vores TV på værelset. Se dét var aldrig gået i Fængslet eller i Tønden